1 - WYNAJEM
Umowa jest ważna 10 dni od dnia wystawienia.
- Rezerwacja zostanie uznana za wiążącą, gdy Nicols lub jeden z jego oddziałów potwierdzi rezerwację dla najemcy po otrzymaniu formularza rezerwacji i uzgodnionej zaliczki.
- Płatność reszty kwoty najmu wskazanej w potwierdzeniu przyjęcia zaliczki, wymagana jest na jeden miesiąc przed datą wyjazdu, bez przypomnienia ze strony armatora/oddziału.
- Dokumenty: Armator wyśle zleceniodawcy niezbędne dokumenty po otrzymaniu pozostałości zapłaty. W przypadku rezerwacji dokonanych na mniej niż 30 dni przed datą rozpoczęcia rejsu, całość kwoty musi być wpłacona w dniu rezerwacji. Wszystkie opłaty bankowe (np. koszty przelewu) będą opłacane przez najemcę.
Zgodnie z artykułem L-221-28 francuskiego Kodeksu Konsumpcji, najemca, który zarezerwował w NICOLS czarter przez telefon lub Internet, nie korzysta z prawa odwołania przewidzianego w artykule L.221-18 tegoż kodeksu.
2 - ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Osoba odpowiedzialna za wynajem musi mieć ukończone 18 lat (na Węgrzech należy mieć ukończone 21 lat, aby prowadzić barkę, chyba że skipper posiada odpowiedni patent) i jest odpowiedzialna za łódź oraz wszystkie osoby pływające z nią. Nawigowanie łodzią możliwe jest tylko dla osóba powyżej 16 roku życia, w obecności i na odpowiedzialność osoby dorosłej wyznaczonej w „Carte de Plaisance” (licencja rejsu), czyli osoby, która wcześniej została poinstruowana odnośnie prowadzenia łodzi.
- Nicols zastrzega sobie prawo do odmowy przekazania łodzi osobie, wobec której istnieje podejrzenie, że nie będzie w stanie podjąć odpowiedzialności za łódź oraz załogę, bez względu na posiadane uprawnienia. W tym przypadku najmu armator może rozwiązać umowę bez konieczności zwrotu wszelkiej wcześniej zapłaconej kwoty.
- Szef załogi obejmie w posiadanie statek po wypełnieniu formalności (kaucja, inwentaryzacja), otrzymaniu dokumentów urzędowych i zapoznaniu się z instrukcją żeglugi.
- Najemca jest zobowiązany do przestrzegania zasad żeglugi rzecznej ustanowione przez władze dróg wodnych i wynajmu Nicols.
- Pływanie w nocy, holowanie, podnajem łodzi jest zabroniony
3 - KAUCJA
Jej wysokość jest zróżnicowana w zależności od wynajętych łodzi. Jest składana w dniu wypłynięcia, przed wejściem na pokład (gotówką lub kartą kredytową) i obejmuje:
- Kaucję za sprzątanie końcowe na wypadek, gdyby łodź nie została zwrócona w takim samym stanie jak została odebrana i musi zostać posprzątana przez wynajmującego. Kaucja ta wynosi 150 € dla łodzi poniżej 10 m oraz 200 € dla łodzi 10 m i dłuższych. Dla rejsów w Niemczech nie jet pobierana kaucja za sprzątanie końcowe, niemniej Nicols może zażądać opłaty za sprzątanie na koniec rejsu według obowiązującego cennika. O szczegóły możesz zapytać w bazie.
- Kaucję za łódź w wysokości 1000 € dla łodzi poniżej 10 m lub 1500 € dla łodzi 10 m i dłuższych, która obejmuje:
- Wszelkie straty, zniszczenia lub uszkodzenia łodzi i/lub wyposażenia lub koszty ściągnięcia łodzi z mielizny, spowodowane czy to przez wynajmującego, czy pasażerów.
- Koszty wymiany zgubionych lub uszkodzonych rzeczy będących na wyposażeniu łodzi.
- Wszelkie opóźnienia w zwrocie łodzi (patrz §15) lub koszty poniesione na skutek jej porzucenia (patrz §14).
- Koszty paliwa i innych materiałów eksploatacyjnych (patrz §6).
Najemca zezwala wynajmującemu pobranie wyżej wymienionych kwot z depozytu pobranego jako blokady środków na karcie debetowej lub gotówki.
4 - UBEZPIECZENIE
- Ubezpieczenie łodzi obejmuje wszelkie uszkodzenia łodzi oraz osób trzecich uszkodzonych przez łódź.
- Niniejsze ubezpieczenie nie obejmuje: wypadku osób / obrażeń osób na pokładzie, rzeczy osobistych, własnej odpowiedzialności cywilnej najemcy, utraty lub pogorszenia jakości materiałów lub urządzeń, złym utrzymaniem łodzi przez najemcę, rowerów i ich używania.
- Armator pozostaje ubezpieczycielem samym sobie do wysokości franszyzy: może zawrzeć w wybranej przez siebie firmie lub w przypadku właścicieli łodzi, firm wybranych przez nich, ubezpieczenie(a) pokrywające takie ryzyka jak:
- Kwotę należną armatorowi w przypadku odwołania rejsu (z wyjątkiem opłaty manipulacyjnej).
- Odkupienia połowy kaucji łodzi.
- Przerwa w rejsie.
- Uszkodzenia ciała najemcy lub członków załogi.
- W żadnym wypadku ubezpieczenie nie obejmuje odpowiedzialności cywilnej najemcy, lub jakichkolwiek szkód lub strat lub innych kosztów wynikających z prowadzenia statku pod wpływem alkoholu lub narkotyków lub nieprzestrzegania zasad zawartych w prawie wodnym.
5 - WYPOSAŻENIE
Najemca zobowiązuje się do zgłoszenia szkód, kradzieży lub uszkodzenia sprzętu i może być zobowiązany do ich wymiany.
6 - MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE
Dodatkowe koszty dla najemcy to paliwo, olej, gaz do gotowania i inne materiały eksploatacyjne niezbędne do korzystania i utrzymywania w dobrym stanie łodzi podczas całego okresu trwania czarteru. Ceny są podane w taryfikacjach wynajmującego i podlegają zmianom w zależności od kursów rynku. Dodatkowe koszty za postój w porcie są płacone przez najemcę i mogą się różnić.
7- ROWERY
Odpowiedzialność za wypożyczone rowery ponosi najmujący łódź. W przypadku kradzieży, wynajmujący jest zobowiązany złożyć oficjalne oświadczenie dla lokalnej policji i przedstawić dokumenty otrzymane przez policję w bazie. Wynajmujący lub inna osoba używająca roweru za jego zgodą, ponosi odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia rowerów lub szkody spowodowane przez ich używanie.
8 - REZYGNACJA
Przez najemcę:
- jeżeli najemca jest zmuszony do rezygnacji z rezerwacji, właściciel łodzi musi być poinformowany o tym fakcie na piśmie.
- Koszty potrącane są w wysokości:
- Ponad 12 tygodni przed wypłynięciem: 15% opłaty za czarter (ale nie mniej niż 150 €)
- Od 6 do 12 tygodni przed wyjazdem: 40% opłaty za czarter (ale nie mniej niż 150 €)
- Mniej niż 6 tygodnie przed wypłynięciem 100% opłaty za najem.
Przez armatora:
- gdyby w przypadku nieprzewidzianych przez armatora okoliczności nie mógł on oddać do dyspozycji wynajętej łodzi, zobowiązuje się on do dołożenia wszelkich starań aby udostępnić inną łódź o takim samym komforcie i pojemności.
- Jeśli nie jest to możliwe w okresie obowiązywania umowy najmu armator zwróci opłaty za najem, z wyłączeniem wszystkich innych odszkodowań.
(1) ale nie mniej niż 150 €
9 - ZMIANA
- Wszelkie szkody wynikłe ze zmiany (daty, rodzaju łodzi lub regionu) wnioskowane przez najmującego i akceptowane przez armatora, będą całkowicie ponoszone przez wynajmującego na podstawach mających zastosowanie przy rezygnacji (patrz § 8).
10 - ROZPOCZĘCIE REJSU
- Kierunek podróży w jedną stronę, a tym samym bazy wypadowej może ulec zmianie. Tak samo rejs w jedną stronę może być zamieniony na rejs tam i z powrotem z uwagi na nieprzewidziane okoliczności. W tym przypadku zostanie zwrócona dopłata za rejs w jedną stronę.
- Niezbędne jest by zadzwonić do 48 h przed datą wypłynięcia w celu potwierdzenia rejsu w jedną stronę oraz jego kierunku.
- Zmiany te nie będą mogły stanowić podstawy do odwołania rejsu lub roszczenia odszkodowania.
11 - PRZESZKODY LUB ODGÓRNE ZAKAZY W ŻEGLUDZE
- Jedynie baza wypadowa oraz baza końcowa są gwarantowane (oprócz wyjątków opisanych w §10). Kierunek rejsu nie jest gwarantowany.
- Armator nie ponosi odpowiedzialności za przerwy lub ograniczenia w odniesieniu prowadzenia rejsów z przyczyn od niego niezależnych (powodzie, susze, strajki, administracyjne rozporządzenia, zamknięte śluzy itp.), a zatem nie udziela odszkodowania.
- W przypadku gdy takie zdarzenie uniemożliwi rejs, armator może zmienić miejsce i datę czarteru oferując taką samą lub większą jednostkę lub zapłacona kwota może być traktowana jako kredyt na rejs w późniejszym terminie uzgodnionym przez obie strony. W razie braku zgody najmującego na któreś z powyższych rozwiązań armator zatrzymuje całą kwotę.
- W przypadku zdarzeń wynikłych w czasie rejsu, powodujących całkowity zakaz żeglugi, z czego wynikałaby utrata jednego lub kilku dni rejsu, te dni zostaną zwrócone jako kredyt na kolejny rejs. Rejs musi odbyć się z tej samej bazy i w tym samym sezonie. W razie braku zgody najmującego na któreś z powyższych rozwiązań armator zatrzymuje całą kwotę
12 - USTERKI
Każda baza oferuje bezpłatny serwis, który przybędzie tak szybko jak to możliwe. Należy się jedynie skontaktować z bazą w zwykłych godzinach pracy. Ta usługa jest płatna w przypadku winy wynajmującego.
Awarie nie spowodowane przez najemcę:
- czas utracony przez najemcę z powodu awarii, która miała miejsce nie z jego winy będą zwracane w wysokości proporcjonalnej do długości przerwy, naliczane co 24 godz.
Awarie spowodowane przez najemcę:
- jeśli awaria jest spowodowana przez najemcę, nie ma on prawa do odszkodowania za czas stracony podczas oczekiwania na serwis.
Armator zastrzega sobie prawo do zatrzymania kwoty depozytu.
13 - USZKODZENIA - WYPADKI
- żadna reklamacja nie może być wszczęta przeciw wynajmującemu w przypadku wypadku wynikającego z osobistej winy lokatora.
- najemca musi zgłosić wynajmującemu każdą szkodę spowodowaną lub uczynioną wynajmującemu: ten nada bieg sprawie.
- Najemca nie może naprawiać uszkodzeń i / lub usterek swej łodzi bez zgody armatora.
- Wynajmujący jest zobowiązany do wypełnienia formularza raportu z wypadku i zapewnić podpisanie tego dokumentu przez strony trzecie.
- Wszelkie szkody nie leżące po stronie właściciela łodzi nie mogą być przedmiotem rekompensaty na rzecz najemcy w przypadku gdyby rejs musiał zostać przerwany.
14 - PORZUCENIE ŁODZI
- W przypadku porzucenia łodzi, z wyjątkiem nagłych i długotrwałych utrudnień, wypożyczalnia naliczy najemcy koszty transferu łodzi do bazy: 100 euro/dzień, plus koszty paliwa i sprzątania.
15 - ZWROT ŁODZI
- Łódź musi być zwrócona do bazy w czasie i terminie uzgodnionym, z wyjątkiem działania siły wyższej: osoba odpowiedzialna za prowadzenie rejsu powinna przyjąć margines czasowy gwarantujący mu przestrzeganie godziny powrotu.
- Łódź ma powrócić do armatora w takim samym stanie jak wtedy, gdy została wynajęta, czego dowodem ma być inwentarz sytuacji zrobiony w miejscu rozpoczęcia rejsu.
- Wynajmujący będzie odpowiedzialny za wszystkie koszty spowodowane opóźnieniem z uwagi na jego winę: każdy dzień opóźnienia (który się rozpoczął) będzie skutkował dodatkową opłatą równowartości dziennej ceny wynajmu, plus koszty jakie armator będzie musiał zapłacić następnemu wynajmującemu.
16 - SPORY
- Zgodnie z dyrektywą 90-314 Rady Europejskiej z 30 czerwca 1990 r. najem nie stanowi ryczałtu.
- Powiązania prawne łączące Nicols i jego współpracowników wynikają jedynie z warunków określonych w umowie najmu. W każdym przypadku, Nicols nie może interweniować w warunkach realizacji niniejszej umowy najmu, każda współpracująca firma jest niezależna.